MobilityWatch

Mediehuse lægger an til offensiv med distributionsfusion: "Det er en vækstcase"

Ægteskabet mellem DAO og Bladkompagniet skal gøre dyr avisdistribution til en stærkere vækstnøgle især på det voksende pakkemarked, siger formand, der afviser indtog på distributionsmarkedet for uge- og tilbudsaviser.

Foto: Emma Sejersen/JP/Politikens Hus

Der er udsigt til skærpet konkurrence på distributionsmarkedet, når JP/Politikens Hus, Berlingske Media og Jysk Fynske Medier slår selskaberne DAO og Bladkompagniet sammen.

Med sammenlægningen, der afventer konkurrencemyndighedernes godkendelse, bliver DAO hovedselskabet med Bladkompagniet som datterselskab og en omsætning på ca. 1,5 mia. kr. Selskabernes kompetencer og ressourcer bliver fællesmængden, der skal forløse det vækstpotentiale, ejerne ser, forklarer formand for DAO, Dorthe Bjerregaard-Knudsen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Læs også

Relaterede