MobilityWatch

Mediehuse lægger an til offensiv med distributionsfusion: "Det er en vækstcase"

Ægteskabet mellem DAO og Bladkompagniet skal gøre dyr avisdistribution til en stærkere vækstnøgle især på det voksende pakkemarked, siger formand, der afviser indtog på distributionsmarkedet for uge- og tilbudsaviser.

Foto: Emma Sejersen/JP/Politikens Hus

Der er udsigt til skærpet konkurrence på distributionsmarkedet, når JP/Politikens Hus, Berlingske Media og Jysk Fynske Medier slår selskaberne DAO og Bladkompagniet sammen.

Med sammenlægningen, der afventer konkurrencemyndighedernes godkendelse, bliver DAO hovedselskabet med Bladkompagniet som datterselskab og en omsætning på ca. 1,5 mia. kr. Selskabernes kompetencer og ressourcer bliver fællesmængden, der skal forløse det vækstpotentiale, ejerne ser, forklarer formand for DAO, Dorthe Bjerregaard-Knudsen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Yngre piloter går nu i åben krig med SAS-piloterne og Dansk Metal

Flyvebranchens Personaleunion, FPU, der især organiserer de yngre piloter, går midt i SAS-konflikten og pilotstrejken i struben på deres egne pilotkolleger og Dansk Metal. Dansk Metal kannibaliserer og ønsker blot de yngre piloters arbejdspladser lukket, siger FPU-formanden.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs