MobilityWatch

DTL: Indrømmet - der mangler karrieremuligheder i vognmandsvirksomhederne

DEBAT: Skal det gøres mere attraiktivt at blive lastbilchauffør, skal der skabes mulighed for at komme videre ved at dygtiggøre sig, men det kniber mange steder. Det skriver Erik Østergaard, adm. direktør i DTL – Danske Vognmænd, i debatserie på MobilityWatch.

Adm. direktør Erik Østergaard, DTL – Danske Vognmænd | Foto: LISBETH HOLTEN

Der har de senere år været talt meget om chaufførmangel, som truer med at bremse væksten inden for transporterhvervet. Landets godsvognmænd har nemlig travlt trods coronakrise og flaskehalske i Fjernøstens havne. Både med at fragte varer og med at finde og ansætte nye chauffører.

Men der er kun én vej frem: Vognmændene skal tage højde for situationen og langtidsplanlægge. Det samme skal erhvervsskolerne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Yngre piloter går nu i åben krig med SAS-piloterne og Dansk Metal

Flyvebranchens Personaleunion, FPU, der især organiserer de yngre piloter, går midt i SAS-konflikten og pilotstrejken i struben på deres egne pilotkolleger og Dansk Metal. Dansk Metal kannibaliserer og ønsker blot de yngre piloters arbejdspladser lukket, siger FPU-formanden.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs