DTL: Indrømmet - der mangler karrieremuligheder i vognmandsvirksomhederne

DEBAT: Skal det gøres mere attraiktivt at blive lastbilchauffør, skal der skabes mulighed for at komme videre ved at dygtiggøre sig, men det kniber mange steder. Det skriver Erik Østergaard, adm. direktør i DTL – Danske Vognmænd, i debatserie på MobilityWatch.
Adm. direktør Erik Østergaard, DTL – Danske Vognmænd | Foto: LISBETH HOLTEN
Adm. direktør Erik Østergaard, DTL – Danske Vognmænd | Foto: LISBETH HOLTEN
Af Erik Østergaard, adm. direktør i DTL – Danske Vognmænd

Der har de senere år været talt meget om chaufførmangel, som truer med at bremse væksten inden for transporterhvervet. Landets godsvognmænd har nemlig travlt trods coronakrise og flaskehalske i Fjernøstens havne. Både med at fragte varer og med at finde og ansætte nye chauffører.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også