MobilityWatch

Pristillæg på vejtransport er blevet standard mener analytiker: "Det her miljø er noget alle logistikselskaber bliver påvirket af"

Det er nu mere reglen end undtagelsen, at kunder må betale et pristillæg for at få fragtet gods på vejene, lyder det fra senioranalytiker, der kalder tillæggene "et udtryk for ubalance i markedet".

Foto: Dalhoff Casper/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Flere og flere transport- og logistikselskaber har indført pristillæg på vejtransport, som MobilityWatch har beskrevet.

Den vigtigste årsag er et voldsomt globalt kapacitetspres på forsyningskæderne, mens også nye strammere danske regler for cabotagekørsel har betydet højere lønningsomkostninger hos transportselskaberne, hvilket er med til at skubbe priserne op.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Chef i DSB Ejendomsudvikling stopper pludseligt i sit "drømmejob"

Et pludseligt brud med DSB Ejendomsudvikling betyder, at Christian Melgaard må vinke farvel til sit "drømmejob." Trods ærgrelse over at skulle forlade det historiske udviklingsprojekt Jernbanebyen tager han situationen "ret afslappet" og afviser samtidig over for EjendomsWatch, at han skulle være vanskelig at arbejde sammen med.

Læs også

Relaterede