MobilityWatch

Mærsk tager kampen op mod techgiganter med spritnyt opkøb

Et nyt opkøb baner vejen for, at Mærsk fremadrettet kan tilbyde sine kunder hurtiglevering af pakker helt ud til forbrugerne. Dermed kæmper koncernen sig ind på et marked, som Amazon og Alibaba i dag sidder tungt på.

Foto: Jens Hartmann Schmidt/Ritzau Scanpix

A.P. Møller-Mærsk er på vej ind på en kampplads, hvor kun de allerstørste onlinegiganter kæmper i øjeblikket.

Den danske shippingkoncern laver med købet af den tyske techvirksomhed Huub nu sit tredje internethandel-opkøb inden for få måneder og sluser dermed den sidste teknologiske brik ind i koncernen, der fremadrettet skal gøre det muligt at tilbyde fragtkunderne deres eget verdensomspændende netværk til hurtiglevering af varer til forbrugerne – vel og mærke uden om de store markedspladser som Amazon og Alibaba.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Læs også

Relaterede