MobilityWatch

Mærsk-chef ser primært én vej til grøn flyfragt – og den er ikke uden udfordringer

Trods de nuværende problemer med at skaffe nok grønt brændstof til luftfarten ser Mærsk-topchef Søren Skou det som vejen at gå for at gøre flyfragten grøn. Andre løsninger som elektrificering ligger ikke lige for, lyder det.

Søren Skou, topchef i A.P. Møller-Mærsk | Foto: Casper Holmenlund Christensen/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

A.P. Møller-Mærsk kunne tirsdag i forbindelse med sit kvartalsregnskab annoncere opkøbet af den tyske speditør Senator International, der er specialiseret i flyfragt.

Desuden kunne den danske logistikkoncern meddele, at den har leaset og købt en håndfuld fly, og samtidig blev klimaambitionerne for luftfragten blev slået fast: Ligesom søfragten skal den være CO2-neutral i 2050.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

DSB's milliarddyre eltog bliver forsinkede

De 100 eltogssæt, som DSB har bestilt fra franske Alstom, og som er den største ordre i selskabets historie, bliver forsinkede op mod et halvt år. Flere faktorer ligger bag, lyder det.

Muligt strejkekaos lurer i USA's travle havne

Forhandlingerne er indledt mellem containerrederier og havnearbejderne, men Mærsk-chef vurderer, at der ikke når at komme en ny aftale i hus, inden den nuværende udløber. Det giver frygt for strejkekaos.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs