MobilityWatch

NTG-chef sammenligner nye vejpakkeregler med brexit og garanterer "næsten" ekstra omkostninger

Flere kommende regler fra EU's vejpakke giver udfordringer for NTG, der dog også stod overfor nye udfordringer efter brexit, påpeger topchef, der understreger, at prisstigninger skal sikre servicen overfor kunderne og ikke give selskaberne flere penge i kassen.

Michael Larsen, adm. direktør i NTG. | Foto: PR / NTG

Når endnu en række regler fra EU's vejpakke, der skal være med til at bekæmpe social dumping, træder i kraft i februar 2022, bliver det en udfordring for transportkoncernen Nordic Transport Group (NTG).

Det fortæller koncernens topchef Michael Larsen i et interview med MobilityWatch, hvor han dog i samme ombæring understreger, at udfordringerne ikke er nye for selskabet, der måtte forholde sig til lignende benspænd, da 2020 blev til 2021.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

DSB's milliarddyre eltog bliver forsinkede

De 100 eltogssæt, som DSB har bestilt fra franske Alstom, og som er den største ordre i selskabets historie, bliver forsinkede op mod et halvt år. Flere faktorer ligger bag, lyder det.

Muligt strejkekaos lurer i USA's travle havne

Forhandlingerne er indledt mellem containerrederier og havnearbejderne, men Mærsk-chef vurderer, at der ikke når at komme en ny aftale i hus, inden den nuværende udløber. Det giver frygt for strejkekaos.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs