Transportbranchen splittet i debat om klimaknast i EU-vejpakke: "Det er ren pølsesnak"

Kravet i EU-vejpakken om, at lastbiler skal vende retur til hjemlandet hver 8. uge, kommer til at have utilsigtede klimakonsekvenser, lyder det fra DFDS og Dansk Erhverv. Vognmandslobbyen DTL er lodret uenig og får støtte fra grøn organisation.
Flere tomme kørsler er en risiko ved et af de kommende krav i EU's vejpakke, og dermed kan den have negative konsekvenser for klimaet, mener DFDS. | Foto: Tycho Gregers/Ritzau Scanpix
Flere tomme kørsler er en risiko ved et af de kommende krav i EU's vejpakke, og dermed kan den have negative konsekvenser for klimaet, mener DFDS. | Foto: Tycho Gregers/Ritzau Scanpix

Den næste etape i EU's vejpakke, som indføres til februar 2022, kommer til at betyde højere priser, har det lydt fra flere brancheaktører, heriblandt speditørgiganten DSV.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også