MobilityWatch

Logistikselskaberne ser ind i en industri der er "vendt totalt på hovedet"

Presset på de globale forsyningskæder betyder, at logistikselskaberne må løbe hurtigere og tænke i helt nye baner. Det er ikke bare sværere at lave det samme arbejde, man er nødt til at finde på nye løsninger hele tiden, forklarer chef hos tyske Hellmann.

Ignacio Barrenengoa, Head of Trade Management, Sea Freight Region Asia Pacific, for det tyske logistikselskab Hellmann. | Foto: Hellmann

Flaskehalse, forsinkelser og rekordhøje fragtrater har plaget det globale containermarked siden sommeren 2020, hvor efterspørgslen på varer fra især Asien til USA skød i vejret.

Det giver rederierne og logistikselskaberne bunker af penge, mens der nede på jorden hos de såkaldte trade managers, som hver dag skal finde plads på skibene til deres kunders varer, er mere run på end nogensinde før.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

DSB's milliarddyre eltog bliver forsinkede

De 100 eltogssæt, som DSB har bestilt fra franske Alstom, og som er den største ordre i selskabets historie, bliver forsinkede op mod et halvt år. Flere faktorer ligger bag, lyder det.

Muligt strejkekaos lurer i USA's travle havne

Forhandlingerne er indledt mellem containerrederier og havnearbejderne, men Mærsk-chef vurderer, at der ikke når at komme en ny aftale i hus, inden den nuværende udløber. Det giver frygt for strejkekaos.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs