
For mange varer, der skal igennem systemet, og alt for lidt kapacitet er den største udfordring for verdens fragtmarkeder lige nu, og udfordringerne ser ikke ud til at få en ende før i 2023.
Men ifølge Børsen har udfordringerne dog ført til, at det Hedehusene-baserede logistikselskab DSV har øget fokus på automatiserede lagerbygninger med sorteringsanlæg baseret på kunstig intelligens, og det vil også give en gevinst hos selskabet på den anden side af kaosset, lyder det fra DSV's Rene Falch Olesen, som har titlen group CCO.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MobilityWatch
Vejdirektoratet om kritiseret broprojekt: Risiko for at entreprenør dropper byggeriet
Vejdirektoratet ser en potentiel risiko for, at entreprenøren bag Storstrømsbroen går konkurs eller forlader byggepladsen. Sådan lyder det i et svar fra transportminister Trine Bramsen (S) til Venstres Kristian Pihl Lorentzen. Han fortæller til MobilityWatch, at han er bekymret for situationen. (Opdateret)