
Mærsk-toppen har længe sigtet mod at blive stærkere inden for logistikområdet som led i strategien om at blive den "integrator" på transportområdet, som er selskabets store mål.
Selskabet har derfor satset tungt på både organisk vækst, men har også været åbne om, at det vil være nødvendigt med opkøb for at få de kompetencer – eller capabilities, som Mærsk kalder dem – der gør det muligt at efterleve kundernes efterspørgsel på en samlet transportløsning.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MobilityWatch
Vejdirektoratet om kritiseret broprojekt: Risiko for at entreprenør dropper byggeriet
Vejdirektoratet ser en potentiel risiko for, at entreprenøren bag Storstrømsbroen går konkurs eller forlader byggepladsen. Sådan lyder det i et svar fra transportminister Trine Bramsen (S) til Venstres Kristian Pihl Lorentzen. Han fortæller til MobilityWatch, at han er bekymret for situationen. (Opdateret)