MobilityWatch

Landtransport er stadig "for kompleks" til at Mærsk kan fremlægge klart klima-delmål

Flere ting udfordrer lige nu Mærsk, der står foran at fastsætte et 2030-klimamål for sin landtransport efter at have rykket sit overordnede klimamål 10 år frem. Der er mange muligheder, men også mange overvejelser forude, fortæller koncernens chef for dekarbonisering i interview med MobilityWatch.

Morten Bo Christiansen, chef for dekarbonisering hos Mærsk. | Foto: Maersk PR

Mærsk opjusterede onsdag sine klimaambitioner, som nu lyder på, at koncernen skal være klimaneutral i 2040 i stedet for 2050. Vejen derhen er imidlertid stadig ved at blive lagt. Særligt for landtransporten, der som den eneste af selskabets fragtben ikke har et 2030-delmål endnu.

"Det er bare enormt komplekst, så derfor har vi behov for at forstå det endnu bedre," siger Morten Bo Christiansen, chef for dekarbonsering i Mærsk, til MobilityWatch.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Chef i DSB Ejendomsudvikling stopper pludseligt i sit "drømmejob"

Et pludseligt brud med DSB Ejendomsudvikling betyder, at Christian Melgaard må vinke farvel til sit "drømmejob." Trods ærgrelse over at skulle forlade det historiske udviklingsprojekt Jernbanebyen tager han situationen "ret afslappet" og afviser samtidig over for EjendomsWatch, at han skulle være vanskelig at arbejde sammen med.

Læs også

Relaterede