MobilityWatch

Mere fragt i byen: Distributører har forskellige løsninger til "den sidste mil"

IAA 2022: Mens Gorillas bruger cykler til last mile-levering, ser DHL kun cykler som et supplement til større køretøjer. Begge aktører var på konference dog enige om at være skeptiske overfor selvkørende teknologi.

Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix

HANNOVER - E-handlen forventes ifølge tal fra Boston Consulting Group at være mere end fordoblet inden 2030, og det vil betyde mere fragt på vejene.

Det vil ikke mindst gælde i byerne i form af den såkaldte last mile-levering, og onsdag gav to aktører forskellige bud på, hvordan fremtidens last mile-levering vil se ud.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Læs også

Relaterede