MobilityWatch

Tunnel til 2,7 mia. kr. tager form: Trafiktallene bag er "meget usikre"

Trafikberegninger for Marselis Boulevard og i den planlagte Marselistunnel, er "meget usikre", fastslår Aarhus Kommune. Borgmesteren vil have den tunge trafik væk fra den overjordiske del af strækningen.

Foto: Marie Ravn/JPA

Når tunnellen under Marselis Boulevard efter planen står færdig i 2032 vil omkring 15.000 køretøjer i døgnet benytte den underjordiske vej.

Dermed vil trafikken både på og under den nuværende Marselis Boulevard blive knap fordoblet i forhold til antallet af biler og lastbiler pr. døgn på vejstrækningen i 2019, fremgår det af et notat fra Aarhus Kommune. "De skønsmæssige trafikberegninger, som lige nu foreligger, er dog stadig meget usikre," skriver embedsmændene i Borgmesterens Afdeling og peger på nye beregninger, der tager afsæt i tal fra Aarhus Havn.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Stribe af danske transportselskaber kritiserer særligt krav i EU-vejpakke

Et nyt EU-krav medfører, at lastbiler hver 8. uge skal vende retur til det land, de er indregistreret i. Det er en sten i skoen på en lang række transportselskaber, som til MobilityWatch fortæller, at de bliver nødt til at køre med tomme lastbiler. Vognmandslobby mener, at selskaberne ”piver.”

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs