MobilityWatch

Store danske anlægsvirksomheder savner grønne krav i ny infrastrukturaftale

Den nye aftale, der sætter kursen for danske infrastrukturprojekter frem mod 2035, burde også have inkluderet bæredygtighedskrav til anlægsprocessen, mener flere aktører i branchen. Ifølge brancheforening mangler der dog data til at kunne fastsætte kravene i dag.

Foto: Lars Krabbe/Foto: Lars Krabbe/Ritzau Scanpix

Den nye infrastrukturaftale, der blev indgået i sidste uge, og som indebærer investeringer for mere end 161 mia. kr. i nye og igangværende projekter, har allerede fået kritik for ikke at være grøn nok.

Det skyldes bl.a., at aftalen inkluderer store milliardbeløb til nye motorveje, og at regeringen og forligspartierne har indgået aftalen "i blinde", fordi der ikke er lavet beregninger på, hvad opførelsen af de enkelte projekter vil koste miljøet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Chef i DSB Ejendomsudvikling stopper pludseligt i sit "drømmejob"

Et pludseligt brud med DSB Ejendomsudvikling betyder, at Christian Melgaard må vinke farvel til sit "drømmejob." Trods ærgrelse over at skulle forlade det historiske udviklingsprojekt Jernbanebyen tager han situationen "ret afslappet" og afviser samtidig over for EjendomsWatch, at han skulle være vanskelig at arbejde sammen med.

Læs også

Relaterede