MobilityWatch

Ny Femern-boss ser tre "åbenlyse" udfordringer for sig

Henrik Vincentsen, der har overtaget tøjlerne i Femern A/S, peger på særligt tre udfordringer, som han står over for i det job, han har overtaget 1. august.

Foto: Femern A/S/PR

Etableringen af den største sænketunnel i verden, Femern-forbindelsen, der skal forbinde Danmark og Tyskland, er et forløb med flere udfordringer, fortæller Henrik Vincentsen, der tiltrådte som topchef i Femern A/S den 1. august i år, i et interview med Licitationen.

"De tre åbenlyse udfordringer er, at vi har en meget stor kontrakt, en relativt stram tidsplan og også et relativt stramt budget. Der er en meget stor kompleksitet, og fordi det er så stort et projekt, så er der rigtig mange mennesker fra mange lande, der skal samles, og mange kulturer skal mødes og arbejde sammen. Min erfaring fra Fjordforbindelsen er, at det kan give nogle rigtig positive ting, men det kan også give nogle udfordringer - kommunikative og andet," siger den 47-årige direktør.

Henrik Vincentsen overtog tøjlerne på det store infrastrukturprojekt fra Claus Baunkjær, der 1. august skiftede til en stilling som ansvarlig for etableringen af havnetunnelen i København, som er en del af den kunstige ø Lynetteholmen. Baunkjær havde siddet som øverste ansvarlige for Femern-forbindelsen siden 2012.

Henrik Vincentsen har inden direktørposten i Femern A/S siddet som anlægsteknisk chef i forbindelse med den mulige Kattegat-forbindelse hos Sund & Bælt. Tidligere har han også været projektdirektør i Vejdirektoratet og har været i konsulenthuset Cowi gennem 17 år.

Politikere og branchechefer ser massive udfordringer i at udskifte lastbiler med godstog

Tidligere Femern-chef får ansvaret for københavnsk prestigeprojekt 

Mere fra MobilityWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs