MobilityWatch

Elektrificering af jernbanen har en grøn pris: "Det kan ikke undgås, at vi påvirker vores omgivelser"

Den store elektrificering af den danske jernbane medfører flere knap så bæredygtige valg hos Banedanmark. Især træer langs jernbanen må betale en pris for den kommende grønne transport. Infrastrukturdirektør fortæller, at man forsøger at tage hensyn, men at der også er en tidsplan, der skal holdes.

Elektrificeringen af jernbanen er ikke det mest bæredygtige at foretage sig, selvom resultatet vil give en stor CO2-besparelse for samfundet. | Foto: Lars Krabbe/Foto: Lars Krabbe/Ritzau Scanpix

Banedanmark har været i gang med elektrificeringen af den danske jernban gennem en længere årrække.

Den tog for alvor fart med den politiske aftale om togfonden i 2014, og målet er at sikre, at togdriften fremover bliver grønnere, når DSB fra slutning af 2024 har sat eldrevne tog ind på flere strækninger.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Easyjet flyver fortsat med underskud

Omsætningen stiger, men lavprisflyselskabet indkasserer nyt underskud. Selskabet oplever dog, at de rejsende vender tilbage og har solgt en betydelig del af de fremtidige bookinger for tredje kvartal.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs