
Da Mette Frederiksen (S) i sin nytårstale meddelte, at indenrigsfly i Danmark senest i 2030 skal flyve helt grønt, fik det konsekvenser for CO2-regnskabet bag en mulig fast forbindelse over Kattegat, skriver Mobilitytech.
Ifølge en aktindsigt, som Mobilitytech har fået, er driften af Kattegatforbindelsen på fire år nemlig gået fra at være klimagevinst for samfundet på mellem 600.000 ton til 5.600.000 ton mindre CO2-udledning til nu at ligge i den modsatte ende og i stedet samlet udlede 626.000 ton ekstra CO2 set over en længere periode.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MobilityWatch
Vejdirektoratet om kritiseret broprojekt: Risiko for at entreprenør dropper byggeriet
Vejdirektoratet ser en potentiel risiko for, at entreprenøren bag Storstrømsbroen går konkurs eller forlader byggepladsen. Sådan lyder det i et svar fra transportminister Trine Bramsen (S) til Venstres Kristian Pihl Lorentzen. Han fortæller til MobilityWatch, at han er bekymret for situationen. (Opdateret)