MobilityWatch

Sultne lavprisselskaber vil kapre kunder i Skandinavien

Ryanair jagter vækst og åbner to nye baser i Skandinavien, mens Wizz Air satser i Norge. Lavprisselskabernes offensiv er et angreb på SAS, der vil få sværere ved igen at give overskud, når coronakrisen er slut.

Foto: Thomas Borberg

Luftens lavprisselskaber går i offensiven i Danmark og Skandinavien. Målet er at kapre kunder, når covid-19 slipper sit tag, og rejselysten vender tilbage.

Lokkemidlet vil være billige billetter, og med etablering af baser og åbning af nye ruter er der lagt op til en skærpet konkurrence om passagererne. Det sker på et tidspunkt, da flyselskaberne hungrer efter at tjene penge efter voldsomme milliardtab under coronakrisen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Nyt projekt vil gøre Aalborg til metanol-metropol

Et PTX-anlæg på 120 MW til 1,3 mia. kr. skal gøre Nordjylland til centrum for grøn metanolproduktion til skibsfart og tung transport, siger projektmagerne. Men hele projektet afhænger af, hvorvidt projektet tildeles den kommende støtte til grøn brintproduktion.

Læs også

Relaterede