MobilityWatch

Sultne lavprisselskaber vil kapre kunder i Skandinavien

Ryanair jagter vækst og åbner to nye baser i Skandinavien, mens Wizz Air satser i Norge. Lavprisselskabernes offensiv er et angreb på SAS, der vil få sværere ved igen at give overskud, når coronakrisen er slut.

Foto: Thomas Borberg

Luftens lavprisselskaber går i offensiven i Danmark og Skandinavien. Målet er at kapre kunder, når covid-19 slipper sit tag, og rejselysten vender tilbage.

Lokkemidlet vil være billige billetter, og med etablering af baser og åbning af nye ruter er der lagt op til en skærpet konkurrence om passagererne. Det sker på et tidspunkt, da flyselskaberne hungrer efter at tjene penge efter voldsomme milliardtab under coronakrisen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs