MobilityWatch

Kampen om fremtidens bilkøbere handler om én ting – og det er ikke prisen på bilen

Nøgleordet for fremtidens salg af nye biler er data. Kundedata og forbrugsdata. Derfor har bilfabrikkerne travlt med at rykke helt tæt på kunderne.

Foto: Massimo Pinca/Reuters/Ritzau Scanpix

I årtier har et finmasket net af bilforhandlere gift med bilproducenterne gennem franchiseaftaler ført an i salget af nye biler til bilhungrende danskere.

Men om bare 10 år kan bilforhandlernes salgsrolle være skiftet ud med en computer, når nye biler købes på nettet som et par nye cowboybukser.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs