MobilityWatch

Flyselskaber har brug for kontanter – men kunderne bruger i stigende grad bonuspoint

De flyrejsende vil gerne bruge deres gamle bonuspoint til at betale for nye rejser, og det kan true flyselskaber, som har brug for kontanter, mener rådgiver. Norwegian har valgt at begrænse muligheden for betaling med bonuspoint.

Foto: Tt News Agency/Reuters/Ritzau Scanpix

Flyselskaberne har brug for penge til at komme tilbage efter coronakrisen, men selskaberne oplever, at kunderne gerne vil bruge deres bonuspoint i stedet for at lægge kontanter.

Det skriver Børsen.

Både SAS og Norwegian oplever således, at kunderne i stigende grad bruger bonuspoint, og hos det norske selskab har man valgt at begrænse muligheden for betaling med bonuspoint, til flymarkedet er mere stabilt, lyder det.

Hans Christian Stigaard, rådgiver i luftfartsindustrien og tidligere trafikdirektør i Københavns Lufthavn, udtaler, at udviklingen kan lægge pres på selskaberne:

“Det cashflow, som selskaberne har brug for, kommer ikke på den her måde. Det kan altså godt blive en trussel mod dem, fordi de penge, som selskaberne tjente, dengang pointene blev optjent, de er ude af kassen nu.”

Britisk luftfart sætter klima-delmål frem mod 2050 

DI-direktør: Forbud mod luftfartsreklamer er ikke vejen frem 

Mere fra MobilityWatch

Læs også

Relaterede