Flyselskaber har brug for kontanter – men kunderne bruger i stigende grad bonuspoint

Flyselskaberne har brug for penge til at komme tilbage efter coronakrisen, men selskaberne oplever, at kunderne gerne vil bruge deres bonuspoint i stedet for at lægge kontanter.
Det skriver Børsen.
Både SAS og Norwegian oplever således, at kunderne i stigende grad bruger bonuspoint, og hos det norske selskab har man valgt at begrænse muligheden for betaling med bonuspoint, til flymarkedet er mere stabilt, lyder det.
Hans Christian Stigaard, rådgiver i luftfartsindustrien og tidligere trafikdirektør i Københavns Lufthavn, udtaler, at udviklingen kan lægge pres på selskaberne:
“Det cashflow, som selskaberne har brug for, kommer ikke på den her måde. Det kan altså godt blive en trussel mod dem, fordi de penge, som selskaberne tjente, dengang pointene blev optjent, de er ude af kassen nu.”
Britisk luftfart sætter klima-delmål frem mod 2050
DI-direktør: Forbud mod luftfartsreklamer er ikke vejen frem
Relaterede artikler:
Britisk luftfart sætter klima-delmål frem mod 2050
For abonnenter