MobilityWatch

Dansk Persontransport om manglen på chauffører: "Vi har brug for politisk hjælp"

DEBAT: Hvis der skal gøres op med manglen på chauffører, bør man bl.a. sætte aldersgrænsen for at køre bus og taxi ned. Det skriver Michael Møller Nielsen, adm. direktør i brancheforeningen Dansk Persontransport, i et debatserie på MobilityWatch.

Michael Møller Nielsen, adm. direktør i Dansk Persontransport | Foto: Dansk Persontransport / PR

Den danske persontransportbranche har igennem de seneste år oplevet en akut og stigende mangel på chauffører.

Der manglede chauffører allerede før coronakrisen, og under krisen har mange af de fritstillede chauffører valgt at søge nye græsgange, hvilket naturligvis gør, at mange vognmænd i dag spørger sig selv; ’Når vi forhåbentligt snart igen kører for fuld kapacitet, er der så chauffører nok?’

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Yngre piloter går nu i åben krig med SAS-piloterne og Dansk Metal

Flyvebranchens Personaleunion, FPU, der især organiserer de yngre piloter, går midt i SAS-konflikten og pilotstrejken i struben på deres egne pilotkolleger og Dansk Metal. Dansk Metal kannibaliserer og ønsker blot de yngre piloters arbejdspladser lukket, siger FPU-formanden.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs