MobilityWatch

Fokus på pris og image har vendt kritisk udvikling hos DSB

KAMPEN OM DE UNGE: Stadig færre unge vælger at anvende den kollektive transport, når de skal transporteres rundt i landet. Hos det statsejede togselskab har man dog vendt udviklingen gennem fokus på to ting.

Foto: Emil Agerskov

Landets trafikselskaber står over for en stor udfordring, når det kommer til at sikre fremtidens passagergrundlag. Flere unge vælger nemlig bus og tog fra og sætter sig i stedet ind i en bil, når de eksempelvis skal hen til deres uddannelsesinstitution.

Hos det statsejede togselskab DSB er det en udvikling, man tager meget alvorligt, forklarer bæredygtighedschef Aske Wieth-Knudsen til MobilityWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs