MobilityWatch

Volvo's elbilsmærke vil være tilstede på 30 markeder i 2022

Svensk-kinesisk elbilsmærke satser på at fortsætte væksten i løbet af 2022, hvor der i alt skal åbnes lokaler på 12 nye markeder.

Polestar-elbil på IAA Mobility 2021. | Foto: Tobias Schwarz/AFP/Ritzau Scanpix

Det svenske elbilmærke Polestar, der blev grundlagt af svenske Volvo og kinesiske Geely i 2017, vil ved udgangen af 2022 have udvidet forretningen, så den er tilstede på 30 markeder globalt.

Sådan lyder det fra Polestar's topchef, Thomas Ingenlath, på IAA Mobility 2021 i München.

Opret et gratis prøveabonnement på MobilityWatch her

“Vores unikke forretningsmodel tillader os at udvide vores produktionskapacitet til et niveau, der matcher efterspørgslen. Vores digital-first tilgang betyder, at vi kan etablere os på nye markeder langt hurtigere," siger han.

I juli meldte elbilselskabet, at man ved udgangen af 2021 ville være på 18 markeder – lige nu er selskabet på 13. Hvis alt forløber efter planen, vil Polestar altså udvide forretningen til 12 nye markeder i løbet af 2022.

Volvo indgår samarbejde med stor batteriproducent – vil bygge "gigafabrik"

Daimler: Chipmangel kan påvirke bilindustrien ind i 2023 

Mere fra MobilityWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs