DSB og Postnord til bunds i imageundersøgelse

Mens DSB tager sig af plads nummer 99, kommer Postnord ind som nummer chok.
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

To statsejede selskaber – et jernbaneselskab og et postselskab – tager sig af bundpladserne i en imageundersøgelse, der er udarbejdet af IFO i samarbejde med Berlingske.

Det skriver Berlingske.

DSB rangerer som nummer 99, og Postnord tager sig af den nederste plads som nummer 100, og det er ikke helt nyt for de to selskaber, der også udgjorde bunden i sidste års analyse hos Berlingske.

"Resultatet fra undersøgelsen overrasker mig faktisk, for det er ikke det billede, vi ser i andre undersøgelser. Tværtimod har vi i andre imageanalyser generelt set en stor fremgang. Men noget tyder på, at vi i jeres undersøgelse ikke er slået igennem med de resultater og budskaber, vi har," siger kommunikationschef hos DSB, Niels-Otto Fisker, til Berlingske.

I analysen, hvor top tre udgøres af Lego, Novo Nordisk og Mærsk, er virksomhederne blevet vurderet af over 2000 erhvervsledere ud fra ni kriterier. Postnord har ikke kommenteret sidstepladsen overfor Berlingske.

Alstoms nye innovationscenter skal udvikle teknologi til fremtidens S-tog

EU-Kommissionen indleder officielt undersøgelse af statsstøtte til Postnord 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også