MobilityWatch

Analytiker ser gældsniveau som særlig konkurrencefaktor i kamp mellem flyselskaber

Taberne i kampen om markedsandele bliver flyselskaber med høj gæld og omkostningsbase, mener norsk luftfartsanalytiker. Her står SAS skidt.

Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix

Når coronapandemien på et tidspunkt for alvor letter, og luftfarten kommer på vingerne igen, vil størrelsen af gælden hos de enkelte flyselskaber spille en vigtig rolle i forhold til mulighederne for at vinde markedsandele.

Sådan lyder det til Børsen fra Hans Jørgen Elnæs, luftfartsanalytiker og ejer af det norske rådgivningsselskab Winair.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Yngre piloter går nu i åben krig med SAS-piloterne og Dansk Metal

Flyvebranchens Personaleunion, FPU, der især organiserer de yngre piloter, går midt i SAS-konflikten og pilotstrejken i struben på deres egne pilotkolleger og Dansk Metal. Dansk Metal kannibaliserer og ønsker blot de yngre piloters arbejdspladser lukket, siger FPU-formanden.

Læs også

Relaterede