MobilityWatch

DTL om vareleveringszone i København: "En decideret hån"

Brancheorganisationen DTL-Danske Vognmænd mener ikke, at Københavns Kommune kan tillade sig at kræve et anerkendelsesværdigt formål af godschauffører i København.

Foto: Jens Dresling/Politiken/Ritzau Scanpix

Københavns Kommune står klar med en model for at få skruet kraftigt ned for udledningen af CO2 i hovedstaden.

Den foreslåede model indeholder tre slags zoner uden fossile køretøjer, blandt andet en såkaldt vareleveringszone, som betyder, at varebiler i bestemte zoner vil skulle have et "anerkendelsesværdigt formål" for at få en dagslicens til zonen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Regeringen vil stramme regler for vanvidsbilisme

Om få dage vil regeringen komme med et forslag til strammere vilkår for vanvidsbilisme. Det fortalte transportminister Trine Bramsen torsdag til medlemmer af Autobranchen, hvilket førte til heftig debat.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs