MobilityWatch

DTL om vareleveringszone i København: "En decideret hån"

Brancheorganisationen DTL-Danske Vognmænd mener ikke, at Københavns Kommune kan tillade sig at kræve et anerkendelsesværdigt formål af godschauffører i København.

Foto: Jens Dresling/Politiken/Ritzau Scanpix

Københavns Kommune står klar med en model for at få skruet kraftigt ned for udledningen af CO2 i hovedstaden.

Den foreslåede model indeholder tre slags zoner uden fossile køretøjer, blandt andet en såkaldt vareleveringszone, som betyder, at varebiler i bestemte zoner vil skulle have et "anerkendelsesværdigt formål" for at få en dagslicens til zonen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Stribe af danske transportselskaber kritiserer særligt krav i EU-vejpakke

Et nyt EU-krav medfører, at lastbiler hver 8. uge skal vende retur til det land, de er indregistreret i. Det er en sten i skoen på en lang række transportselskaber, som til MobilityWatch fortæller, at de bliver nødt til at køre med tomme lastbiler. Vognmandslobby mener, at selskaberne ”piver.”

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs