MobilityWatch

DTL om vareleveringszone i København: "En decideret hån"

Brancheorganisationen DTL-Danske Vognmænd mener ikke, at Københavns Kommune kan tillade sig at kræve et anerkendelsesværdigt formål af godschauffører i København.

Foto: Jens Dresling/Politiken/Ritzau Scanpix

Københavns Kommune står klar med en model for at få skruet kraftigt ned for udledningen af CO2 i hovedstaden.

Den foreslåede model indeholder tre slags zoner uden fossile køretøjer, blandt andet en såkaldt vareleveringszone, som betyder, at varebiler i bestemte zoner vil skulle have et "anerkendelsesværdigt formål" for at få en dagslicens til zonen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

DI bifalder ny finanslovsaftale uden flyafgift

Hos DI Transport er direktør Michael Svane glad for, at en flyafgift ikke fandt vej til ny finanslov. Organisationen mener dog, at andre elementer i delaftale giver en "startbane" for grøn omstilling af luftfarten.

Læs også

Relaterede