MobilityWatch

Dansk Erhverv bakker op om nulemissionszoner – men påpeger konsekvenser

Det kan på mange måder give god mening at indføre nulemissionszoner i de danske byzoner, som regeringen og venstrefløjen ønsker. Men i en periode fremover vil det også medføre øgede udgifter til beboerne i zonerne og stille krav om særlige rammevilkår, mener Dansk Erhverv.

Jesper Højte Stenbæk, fagchef for transport og infrastruktur i Dansk Erhverv | Foto: Dansk Erhverv / PR

Store dele af erhvervslivet har været forbeholdende, når det gælder regeringens og venstrefløjens forslag om, at danske bykommuner skal kunne indføre nulemissionszoner, hvor vejene kun må bruges af køretøjer uden forbrændingsmotorer, som f.eks. elbiler.

F.eks. har DTL - Danske Vognmænd kaldt forslaget for "fuldstændigt vanvittigt", mens Dansk Industri mener, at der endnu er lidt vej endnu, før de grønne teknologier er til rådighed til en pris, der giver mening.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

DB Cargo lægger ny stor togordre

DB Cargo, der er ejet af Deutsche Bahn, har lagt en større ordre på ny tog som en del af sit langsigtede mål om at erstatte sine 900 dieseldrevne tog.

DFDS ramt af konflikt i Frankrig

En fagforeningskonflikt i Frankrig betyder, at DFDS ikke siden fredag den 14. januar har kunnet sejle såkaldt uledsaget fragt mellem Calais og Sheerness i Storbritannien. 

Læs også

Relaterede