MobilityWatch

Dansk Erhverv bakker op om nulemissionszoner – men påpeger konsekvenser

Det kan på mange måder give god mening at indføre nulemissionszoner i de danske byzoner, som regeringen og venstrefløjen ønsker. Men i en periode fremover vil det også medføre øgede udgifter til beboerne i zonerne og stille krav om særlige rammevilkår, mener Dansk Erhverv.

Jesper Højte Stenbæk, fagchef for transport og infrastruktur i Dansk Erhverv | Foto: Dansk Erhverv / PR

Store dele af erhvervslivet har været forbeholdende, når det gælder regeringens og venstrefløjens forslag om, at danske bykommuner skal kunne indføre nulemissionszoner, hvor vejene kun må bruges af køretøjer uden forbrændingsmotorer, som f.eks. elbiler.

F.eks. har DTL - Danske Vognmænd kaldt forslaget for "fuldstændigt vanvittigt", mens Dansk Industri mener, at der endnu er lidt vej endnu, før de grønne teknologier er til rådighed til en pris, der giver mening.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs