Dansk Erhverv bakker op om nulemissionszoner – men påpeger konsekvenser

Det kan på mange måder give god mening at indføre nulemissionszoner i de danske byzoner, som regeringen og venstrefløjen ønsker. Men i en periode fremover vil det også medføre øgede udgifter til beboerne i zonerne og stille krav om særlige rammevilkår, mener Dansk Erhverv.
Jesper Højte Stenbæk, fagchef for transport og infrastruktur i Dansk Erhverv | Foto: Dansk Erhverv / PR
Jesper Højte Stenbæk, fagchef for transport og infrastruktur i Dansk Erhverv | Foto: Dansk Erhverv / PR

Store dele af erhvervslivet har været forbeholdende, når det gælder regeringens og venstrefløjens forslag om, at danske bykommuner skal kunne indføre nulemissionszoner, hvor vejene kun må bruges af køretøjer uden forbrændingsmotorer, som f.eks. elbiler.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også