MobilityWatch

Partier afviste store dele af aftale: "Det er vigtigere for os at være fri af vejprojekterne end at have indflydelse på dem"

Enhedslisten og Alternativet har det fint med at stå uden for indflydelse på store dele af Danmarks kommende infrastruktur frem mod 2035. Hos SF ser man anderledes på det, men ét projekt var alligevel for meget for partiet.

Foto: Olafur Steinar Gestsson/Ritzau Scanpix

Da planen for Danmarks kommende infrastruktur frem mod 2035 blev præsenteret mandag, var det med en finansminister, Nicolai Wammen (S), som flere gange pointerede, at der var tale om en historisk stor og historisk bred aftale, som alle partier er en del af.

Men selvom alle partier i Folketinget er med i aftalen, er det ikke alle partier, der har skrevet under på hele aftalen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

DI bifalder ny finanslovsaftale uden flyafgift

Hos DI Transport er direktør Michael Svane glad for, at en flyafgift ikke fandt vej til ny finanslov. Organisationen mener dog, at andre elementer i delaftale giver en "startbane" for grøn omstilling af luftfarten.

Læs også

Relaterede