MobilityWatch

Regeringens klimaberegninger af CO2-afgift på brændstoffer vækker kritik

I sit nye klimaprogram burde regeringen have regnet på effekten af at hæve CO2-afgiften på benzin og diesel med langt mere, end det er tilfældet, lyder det fra flere aktører.

Foto: Jens Dige/Ritzau Scanpix

Regeringens støttepartier, den klimapolitiske tænketank Concito og en transportøkonom kritiserer over for Altinget, at regeringen i sit nye klimaprogram ikke har regnet på konsekvensen af at hæve CO2-afgiften på benzin- og diesel med mere end 500 kroner per ton.

I forbindelse med den såkaldte klimakøreplan, der blev offentliggjort i sidste uge, har regeringen således regnet på en række mulige virkemidler for at sænke CO2-aftrykket i bl.a. transportsektoren.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Yngre piloter går nu i åben krig med SAS-piloterne og Dansk Metal

Flyvebranchens Personaleunion, FPU, der især organiserer de yngre piloter, går midt i SAS-konflikten og pilotstrejken i struben på deres egne pilotkolleger og Dansk Metal. Dansk Metal kannibaliserer og ønsker blot de yngre piloters arbejdspladser lukket, siger FPU-formanden.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs