MobilityWatch

Nye sanktioner mod illegal indvandring kan lukke transportselskabers europæiske forretning

Kommende EU-sanktioner i kampen mod trafficking sætter nu transportvirksomheder i farezonen ved al persontransport, der overskrider EU's grænser. Hammeren kan falde selv ved blinde passagerer og videregivelse af billetter til illegale migranter og bagmænd. Der er ingen tvivl om, at det vil ramme økonomisk, siger DI Transport.

Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix

BRUXELLES / KØBENHAVN – Det er underordnet, om det finder sted til lands, til vands eller i luften. På en turistbus eller på businessclass i flyveren. Såfremt blot én passager fremover krydser grænsen til EU ulovligt, skal det kunne udløse sortlistning af virksomheder fra alt fra optankning til transport i EU.

Også selvom transportøren ikke vidste, at der var tale om illegal indvandring eller en blind passager.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

DB Cargo lægger ny stor togordre

DB Cargo, der er ejet af Deutsche Bahn, har lagt en større ordre på ny tog som en del af sit langsigtede mål om at erstatte sine 900 dieseldrevne tog.

Læs også

Relaterede