MobilityWatch

Transportselskab bag slumlejr-sag leverede nyt underskud i 2020

Det omstridte transportselskab Kurt Beier Transport, der er omdrejningspunktet i den såkaldte slumlejr-sag fra Padborg, må igen notere sig et underskud efter coronaplaget år.

Foto: Kurt Beier Transport/PR

Kurt Beier Transport har i de seneste år levet under pres efter sagen om vilkårene for bl.a. filipinske chauffører, der levede i, hvad der er blevet kaldt en slumlejr i Padborg.

Selskabets regnskaber har heller ikke været prangende, og det er heller ikke tilfældet for 2020.

Her bliver det til et underskud på 6,2 mio. kr., hvilket er på linje med året før.

Bruttoresultatet er ellers forbedret væsentligt med ca. 10 mio. kr. til 12,2 mio. kr., hvilket bl.a. skyldes coronakompensation fra offentlige hjælpepakker på 1,4 mio. kr.

Fremgangen bliver dog ædt op af et lavere resultat fra kapitalandele i tilknyttede virksomheder, som kun bidrager med 1,7 mio. kr. mod 10,7 mio. kr. i 2019.

"Resultatet for 2020 er fortsat i væsentlig grad påvirket af COVID-19 med tilhørende restriktioner og den ultimo 2018 opståede sag omkring løn- og arbejdsvilkår," lyder det i ledelsesberetningen med henvisining til retssagen om Padborg-sagen.

Egenkapitalen lyder nu på -9,1 mio. kr. mod -1,9 mio. kr. i 2019.

"Virksomhedens ledelse er opmærksom på, at virksomheden er omfattet af kapitaltabsreglerne i selskabslovens § 119. Ledelsen forventer, at aktiekapitalen vil blive reetableret ved fremtidig indtjening eller tilskud," lyder det fra ledelsen af selskabet, som er familieejet.

Når det gælder indeværende år, skriver Kurt Beier Transport, at resultatet for 2021 vil "være væsentligt påvirket af de igangværende sager samt indvirkning fra COVID-19, men det vurderes ikke at påvirke koncernen i en sådan grad, at der skal indarbejdes yderligere i årsrapporten for 2020."

NTG anker dom i Kurt Beier-sag 

Slumlejr-sag: Chauffører stadig ikke indkaldt til retssag 

Transportfirma kan få millionstraf for chaufførudnyttelse 

Mere fra MobilityWatch

Yngre piloter går nu i åben krig med SAS-piloterne og Dansk Metal

Flyvebranchens Personaleunion, FPU, der især organiserer de yngre piloter, går midt i SAS-konflikten og pilotstrejken i struben på deres egne pilotkolleger og Dansk Metal. Dansk Metal kannibaliserer og ønsker blot de yngre piloters arbejdspladser lukket, siger FPU-formanden.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs