MobilityWatch

I Midtjylland og Helsingør er man skeptisk overfor forbedringer på jernbanenettet

Mens togene mellem København og Aarhus, Aalborg, Esbjerg og Vejle bliver hurtigere, så er det langt fra alle andre steder, hvor man vil mærke noget til milliardinvesteringerne i tognettet.

Foto: Finn Frandsen

Over de næste ni år vil der blive investeret et tocifret milliardbeløb i forbedringer af det danske jernebanenet, men i flere områder af landet vil forbindelserne ikke opleve nogen forbedringer, hvis de da ikke bliver værre.

Det skriver Jyllands-Posten.

I et notat fra Transportministeriet har man regnet de fremtidige togkøreplaner, og her fremgår det blandt andet, at rejsetiden på Kystbanen fra Helsingør til København slet ikke bliver forbedret.

”Nogle gange er det, som om Folketinget og regeringen bare ikke kan lide Kystbanen. Først tog de muligheden for at tage toget ud til lufthavnen fra os, hvilket er vigtigt i forhold til turisme og dem, der arbejder i lufthavnen, nu får vi så at vide, at toget heller ikke kommer til at køre hurtigere,” siger Benedikte Kiær (K), borgmester i Helsingør.

Mere fra MobilityWatch

Stribe af danske transportselskaber kritiserer særligt krav i EU-vejpakke

Et nyt EU-krav medfører, at lastbiler hver 8. uge skal vende retur til det land, de er indregistreret i. Det er en sten i skoen på en lang række transportselskaber, som til MobilityWatch fortæller, at de bliver nødt til at køre med tomme lastbiler. Vognmandslobby mener, at selskaberne ”piver.”

Læs også

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs