MobilityWatch

V og K: Milliardinvesteringer i togskinner gør jernbanekommission mere presserende

Det blev ikke til en jernbanekommission i den nye aftale om dansk infrastruktur, som flere blå partier ellers havde ønsket. Jernbanen og dens organisering kunne ellers godt bruge et gennemsyn, mener forsker, mens transportministeren har en anden opfattelse.

Foto: Lars Krabbe/Foto: Lars Krabbe/Ritzau Scanpix

Sidste mandag fik Danmark et overblik over, hvordan fremtidens infrastruktur kommer til et se ud frem mod 2035. Udover milliarder til flere og større veje er der lagt op til store investeringer på de danske jernbanestrækninger.

En ting, som ikke var en del af planen, var en jernbanekommission, som Venstre ellers havde på ønskelisten ved forhandlingerne.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Chef i DSB Ejendomsudvikling stopper pludseligt i sit "drømmejob"

Et pludseligt brud med DSB Ejendomsudvikling betyder, at Christian Melgaard må vinke farvel til sit "drømmejob." Trods ærgrelse over at skulle forlade det historiske udviklingsprojekt Jernbanebyen tager han situationen "ret afslappet" og afviser samtidig over for EjendomsWatch, at han skulle være vanskelig at arbejde sammen med.

Læs også

Relaterede