Hård konkurrence koster for stor dansk bilkoncern

En blanding af hård konkurrence på markedet for premiumbiler og store forsinkelser hos bilproducenterne rammer Nic. Christiansen Gruppen, der blandt andet sælger Jaguar i Norden, på på både toplinje og indtjeningen.
Det skriver Børsen.
“Vi oplever, at der kommer rigtig mange konkurrenter ind i premiumsegmentet. Både Tesla, BMW, Audi og Mercedes er der nu med rigtig gode produkter. Vi sælger stadigvæk Ipace, men vi får en mindre del af kagen,” siger Niels Vrist Bertelsen, koncerndirektør i Nic. Christiansen Gruppen, til Børsen.
Opret et gratis prøveabonnement på MobilityWatch her
Mens omsætningen dykkede til 7,2 mia. kr. i 2020 mod 8,8 mia. kr. året før, faldt indtjeningen til 93 mio. kr. før skat mod 256 mio. kr. i 2019.
Stor dansk bilkoncern gik en spids tilbage i coronaår
Green Mobility-regnskab viser vækst med røde tal på bundlinjen