Hård konkurrence koster for stor dansk bilkoncern

En af Danmarks største bilkoncerner er ramt af hård konkurrence i nyt regnskab. Både top og bund falder.
Foto: Aly Song/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Aly Song/Reuters/Ritzau Scanpix

En blanding af hård konkurrence på markedet for premiumbiler og store forsinkelser hos bilproducenterne rammer Nic. Christiansen Gruppen, der blandt andet sælger Jaguar i Norden, på på både toplinje og indtjeningen.

Det skriver Børsen.

“Vi oplever, at der kommer rigtig mange konkurrenter ind i premiumsegmentet. Både Tesla, BMW, Audi og Mercedes er der nu med rigtig gode produkter. Vi sælger stadigvæk Ipace, men vi får en mindre del af kagen,” siger Niels Vrist Bertelsen, koncerndirektør i Nic. Christiansen Gruppen, til Børsen.

Opret et gratis prøveabonnement på MobilityWatch her

Mens omsætningen dykkede til 7,2 mia. kr. i 2020 mod 8,8 mia. kr. året før, faldt indtjeningen til 93 mio. kr. før skat mod 256 mio. kr. i 2019.

Stor dansk bilkoncern gik en spids tilbage i coronaår 

Green Mobility-regnskab viser vækst med røde tal på bundlinjen 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår