Hård konkurrence koster for stor dansk bilkoncern

En af Danmarks største bilkoncerner er ramt af hård konkurrence i nyt regnskab. Både top og bund falder.
Foto: Aly Song/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Aly Song/Reuters/Ritzau Scanpix

En blanding af hård konkurrence på markedet for premiumbiler og store forsinkelser hos bilproducenterne rammer Nic. Christiansen Gruppen, der blandt andet sælger Jaguar i Norden, på på både toplinje og indtjeningen.

Det skriver Børsen.

“Vi oplever, at der kommer rigtig mange konkurrenter ind i premiumsegmentet. Både Tesla, BMW, Audi og Mercedes er der nu med rigtig gode produkter. Vi sælger stadigvæk Ipace, men vi får en mindre del af kagen,” siger Niels Vrist Bertelsen, koncerndirektør i Nic. Christiansen Gruppen, til Børsen.

Opret et gratis prøveabonnement på MobilityWatch her

Mens omsætningen dykkede til 7,2 mia. kr. i 2020 mod 8,8 mia. kr. året før, faldt indtjeningen til 93 mio. kr. før skat mod 256 mio. kr. i 2019.

Stor dansk bilkoncern gik en spids tilbage i coronaår 

Green Mobility-regnskab viser vækst med røde tal på bundlinjen 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også