
Esbjerg Kommune vil undgå kantstensopladning til elbiler, skriver Mobilitytech.
Det fremgår af en ny strategi for ladestandere, som kommunen har udarbejdet med henblik på at sikre, at der er strøm til alle elbiler, når slaget begynder at boome.
Opret et gratis prøveabonnement på MobilityWatch her
Kommunen oplyser i planen, at den ikke ønsker kantstensopladning, da det skaber en række andre problematikker i byrummet, og strategien går således i stedet på at samle de offentligt tilgængelige ladestandere på f.eks. parkeringspladser.
"I Esbjerg Kommune vil vi gerne tilstræbe at samle ladestanderne så meget som muligt i stedet for at sprede dem ud, så vi måske dermed kan undgå mange situationer, hvor bilister triller langsomt rundt og leder efter et ladepunkt, til gene for andre trafikanter," siger Søren Heide Lambertsen (V), som er formand for kommunens Teknik og Byggeudvalg, til Mobilitytech.
Esbjerg Kommune har afsat 5 mio. kr. til at understøtte etableringen af ladestandere i kommunen.
Tusindvis af bilforhandlere jagter milliardbeløb efter rod i afregning af afgifter
Mere fra MobilityWatch
Vejdirektoratet om kritiseret broprojekt: Risiko for at entreprenør dropper byggeriet
Vejdirektoratet ser en potentiel risiko for, at entreprenøren bag Storstrømsbroen går konkurs eller forlader byggepladsen. Sådan lyder det i et svar fra transportminister Trine Bramsen (S) til Venstres Kristian Pihl Lorentzen. Han fortæller til MobilityWatch, at han er bekymret for situationen. (Opdateret)