MobilityWatch

Transportkoncerns danske gren løftede bundlinjen trods tilbagegang på hovedaktiviteten

Trods tilbagegang på landtransport endte den danske del af DB Schenker med at levere et resultat for 2020, som var væsentligt højere end året før.

Schenker, der ejes af den tyske koncern DB Schenker, forbedrede sin bundlinje på trods af et fald i omsætningen i 2020. | Foto: Bernd Settnik/AP/Ritzau Scanpix

Omsætningen var i 2020 den laveste i fem år hos Schenker A/S, der er en del af den tyske logistikkoncern DB Schenker.

Landtransport, der er hovedforretningen hos speditørselskabet, svandt ind med lidt over 42 mio. kr. til 1,109 mia. kr, mens også havtransport dykkede til 39,2 mio. kr. mod 49 mio. kr. i 2019.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Stribe af danske transportselskaber kritiserer særligt krav i EU-vejpakke

Et nyt EU-krav medfører, at lastbiler hver 8. uge skal vende retur til det land, de er indregistreret i. Det er en sten i skoen på en lang række transportselskaber, som til MobilityWatch fortæller, at de bliver nødt til at køre med tomme lastbiler. Vognmandslobby mener, at selskaberne ”piver.”

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs