Mærsk-chef ser tre vilkår bag øget kundetilfredshed

Det skyldes tre vilkår, at Mærsk er lykkedes med at øge kundetilfredsheden efter ny strategi om integration af container- og logistikforretningen, mener topchef Søren Skou.
Foto: Amit Dave/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Amit Dave/Reuters/Ritzau Scanpix

De sidste fem år har Mærsk valgt en ny strategi om at integrere container- og logistikforretningen, og særligt tre vilkår har ifølge topchef Søren Skou gjort det muligt at øge kundernes tilfredshed, skriver Børsen.

For det første er der færre store rederier i dag, og de store rederier har færre omkostninger, men ifølge topchefen er det ikke inden for skibe, men logistik, hvor Mærsk skal vokse fremover.

For det andet har Mærsk taget ved lære af, at en organisationsstruktur ikke varer evigt, og med øget fokus på at bidrage til hele logistikkæden for kunderne kommer Mærsk også højere op i værdikæden hos kunderne.

For det tredje har Mærsk siden 2016 øget sin digitale relation til kunderne. Ifølge topchefen har containerbranchen de seneste mange år været et sted, hvor man i højere grad konkurrede på laveste pris frem for god service, og det var det, som Mærsk ville gøre op med, da de tilbød kunderne en samlet logistikløsning i 2016.

ONE og Hapag-Lloyd forpligter sig endeligt til Tradelens 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også