MobilityWatch

Knast i lastbil-lovgivning udfordrer Volvo - V og K kræver politisk handling

En særlig lastbiltype, der kan reducere vejtransportens CO2-udledning, er efter flere års behandling endnu ikke godkendt. Det giver udfordringer for Volvo, der har svært ved at give et entydigt svar til kunderne om, hvad de skal købe, fortæller produktchef. Flere politikere forstår ikke, hvorfor de "lavthængende frugter" ikke er blevet plukket.

Claus Henrik Jensen, produktchef i Volvo Danmark | Foto: PR / Volvo Danmark

Hver måned tikker der nye spørgsmål om samme emne ind hos Claus Henrik Jensen. Selvom produktchefen hos Volvo Danmark efterhånden er vant til, at de kommer, er de stadig svære at besvare.

Mere konkret handler spørgsmålene om fem-akslede lastbiler, der kan have en totalvægt på op til 40 tons. En lastbiltype, der lige nu ikke tilladt i Danmark, selvom den ifølge flere brancheaktører bringer mange fordele med sig.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs