MobilityWatch

DSV gjorde overraskende fund i GIL's maskinrum: "Det er lidt usædvanligt"

DSV har nu skruet op for, hvad Global Integrated Logistics kommer til at bidrage med til driftsindtjeningen hos den danske speditørkæmpe. Det skyldes positive fund i selskabets maskinrum, fortæller topchef Jens Bjørn Andersen i interview med MobilityWatch, hvor han samtidig har svært ved at pege på minusser i kvartalet.

DSV-topchef Jens Bjørn Andersen | Foto: Lars Krabbe/Ritzau Scanpix

DSV har betalt over 30 mia. kr. for overtagelsen af Global Integrated Logistics (GIL) fra selskabet Agility, hvilket sammen med købet af Panalpina for et par år tilbage er de største i selskabets historie.

Det kuwaitiske selskab ventes dog også at give DSV såvel flere muskler som at bidrage til indtjeningen. Faktisk kunne DSV tirsdag morgen fortælle, at man nu forventer, at GIL fremover på årsbasis vil bidrage med 3 mia. kr. til driftsindtjeningen (ebit) før særlige poster og inklusive synergier fra 2023. Tidligere var forventningen 2,8 mia. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Stribe af danske transportselskaber kritiserer særligt krav i EU-vejpakke

Et nyt EU-krav medfører, at lastbiler hver 8. uge skal vende retur til det land, de er indregistreret i. Det er en sten i skoen på en lang række transportselskaber, som til MobilityWatch fortæller, at de bliver nødt til at køre med tomme lastbiler. Vognmandslobby mener, at selskaberne ”piver.”

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs