MobilityWatch

Voksende handelstrend giver muligheder for pakkeselskaber – Postnord udvikler flere løsninger for at få fat i markedet

Coronapandemien har sat skub i såkaldt forbruger-til-forbruger-handel, og det bringer muligheder for pakke- og postselskaber, lyder det i en rapport. Hos Postnord udvikler man på flere produkter for at kunne imødekomme trenden, fortæller direktør for pakkeforretningen.

Stine Sander, direktør for pakkeforretningen hos Postnord. | Foto: PR / Postnord

Det globale forbruger-til-forbruger-marked, altså handel mellem privatpersoner, ventes at have en værdi af 280 mia. dollar, svarende til 1843 mia. danske kr., i 2026. Det viser en rapport udarbejdet af McKinsey, som mediet Transport Intelligence refererer.

Og for post- og pakkeselskaberne er det ganske interessant. Det øger nemlig efterspørgslen efter leveringsløsninger, lyder det videre i rapporten.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

DSB's milliarddyre eltog bliver forsinkede

De 100 eltogssæt, som DSB har bestilt fra franske Alstom, og som er den største ordre i selskabets historie, bliver forsinkede op mod et halvt år. Flere faktorer ligger bag, lyder det.

Muligt strejkekaos lurer i USA's travle havne

Forhandlingerne er indledt mellem containerrederier og havnearbejderne, men Mærsk-chef vurderer, at der ikke når at komme en ny aftale i hus, inden den nuværende udløber. Det giver frygt for strejkekaos.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs