Mærsk-topchef ser øget digitalt fokus som vej til besparelser

A.P. Møller-Mærsks fokus på digitale investeringer skal forbedre selskabets effektivitet. Topchef Søren Skou forventer dog, at udgifterne til it vil falde på sigt.
Adm. direktør i A.P. Møller-Mærsk Søren Skou. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix
Adm. direktør i A.P. Møller-Mærsk Søren Skou. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Trods det største overskud i Danmarkshistorien på intet mindre end 117 mia. kr. er man hos Mærsk meget optaget af, hvordan man kan få effektiviseret forretningen yderligere.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også