MobilityWatch

Leman-chef mener grønt pres på branchen skal drives af markedslederne

Det er langt større aktører end Leman, der skal lede transportbranchens grønne omstilling, siger topchefen til MobilityWatch. Speditøren har reduceret sit CO2-aftryk, men har brug for reduktioner hos leverandørerne, hvis der for alvor skal leveres på den grønne dagsorden.

Foto: PR / Leman

Den danske speditør Leman har i 2021 reduceret sin CO2-udledning.

På de såkaldte scope 1 og scope 2, der måler de direkte og indirekte emissioner fra de Leman-ejede aktiver, er udledningen således reduceret med knap 30 pct. sammenlignet med 2020.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

DSB's milliarddyre eltog bliver forsinkede

De 100 eltogssæt, som DSB har bestilt fra franske Alstom, og som er den største ordre i selskabets historie, bliver forsinkede op mod et halvt år. Flere faktorer ligger bag, lyder det.

Muligt strejkekaos lurer i USA's travle havne

Forhandlingerne er indledt mellem containerrederier og havnearbejderne, men Mærsk-chef vurderer, at der ikke når at komme en ny aftale i hus, inden den nuværende udløber. Det giver frygt for strejkekaos.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs