MobilityWatch

Aftale om luftfragt med Air France-KLM passer ind i ny strategi hos rederi

Det nye fragtsamarbejde, hvor rederiet CMA CMG har opkøbt andel af Air France-KLM, passer ind i en større tendens, hvor rederier køber sig ind i andre transportformer, lyder det fra analytiker.

Foto: Piroschka Van De Wouw/Reuters/Ritzau Scanpix

Onsdag købte det franske containerrederi og konkurent til A.P. Møller Mærsk, CMA CMG, sig ind luftfartsselskabet Air France-KLM, med henblik på at oprette et samarbejde for luftfragt, som i første omgang skal løbe over ti år.

Ifølge Reuters er opkøbet i tråd med en tendens, hvor flere rederier investerer i andre transportformer, som kan gøre dem modstandsdygtige over for kaos på forsyningskæderne. Det er de stigende overskud knyttet til de høje fragtrater under pandemien, der gør det muligt.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs