Aftale om luftfragt med Air France-KLM passer ind i ny strategi hos rederi

Det nye fragtsamarbejde, hvor rederiet CMA CMG har opkøbt andel af Air France-KLM, passer ind i en større tendens, hvor rederier køber sig ind i andre transportformer, lyder det fra analytiker.
Foto: Piroschka Van De Wouw/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Piroschka Van De Wouw/Reuters/Ritzau Scanpix

Onsdag købte det franske containerrederi og konkurent til A.P. Møller Mærsk, CMA CMG, sig ind luftfartsselskabet Air France-KLM, med henblik på at oprette et samarbejde for luftfragt, som i første omgang skal løbe over ti år.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også