MobilityWatch

Trods bred branchekritik: Bramsen støtter op om udskældt krav i EU-vejpakke

Kravet om, at lastbiler hver 8. uge skal retur til det land, de er indregistreret i, giver mening af flere årsager. Det mener transportminister Trine Bramsen (S), efter en række danske speditørselskaber har kritiseret reglen.

Transportminister Trine Bramsen (S) | Foto: Jens Dresling

Da sidste etape af EU-vejpakken trådte i kraft i februar i år, betød det, at en lastbil nu skal vende retur minimum hver 8. uge til det land, hvori den er indregistreret. En regel, der har til formål bl.a. at bekæmpe social dumping, men som flere virksomheder betegner som ulogisk.

Ifølge en række selskaber, som MobilityWatch har talt med, heriblandt NTG, Leman og DFDS, er kravet med til at fjerne kapacitet i et marked, der i forvejen mangler det.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs