Brancheorganisationer: Kilometerbaseret afgift mangler penge til grøn omstilling

Aftalen om den kommende CO2-differentierede og kilometerbaserede afgift for tung transport mangler penge til investering i grønne lastbiler, lyder det fra brancheorganisationerne DI Transport, Dansk Erhverv og Danske Speditører. Organisationerne ser dog én positiv ting ved aftalen. (Opdateret)
Foto: Tycho Gregers/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix
Foto: Tycho Gregers/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Fredag blev det mere klart, hvordan en CO2-differentieret og kilometerbaseret afgift for den tunge transport i Danmark skal fungere fra 2025 og frem.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også