Brancheorganisationer: Kilometerbaseret afgift mangler penge til grøn omstilling
Aftalen om den kommende CO2-differentierede og kilometerbaserede afgift for tung transport mangler penge til investering i grønne lastbiler, lyder det fra brancheorganisationerne DI Transport, Dansk Erhverv og Danske Speditører. Organisationerne ser dog én positiv ting ved aftalen. (Opdateret)
![Foto: Tycho Gregers/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14187148.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20170706-132901-pf-1920x1077we.jpg)
af ANJA HAUGE
Fredag blev det mere klart, hvordan en CO2-differentieret og kilometerbaseret afgift for den tunge transport i Danmark skal fungere fra 2025 og frem.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Kilometerbaseret vejafgift for lastbiler er på plads
For abonnenter