Trods rekordår taber Mærsk markedsandele

Højere fragtpriser giver rekordindtjening, men konkurrenterne stjæler kunderne. Mærsks nye strategi kan blive et problem, mener analytiker.
Søren Skou, adm. direktør i A.P. Møller - Mærsk.
Søren Skou, adm. direktør i A.P. Møller - Mærsk.
AF KRESTEN ANDERSEN

A.P. Møller-Mærsk taber markedsandele til sine konkurrenter på containertransport til søs. Danmarks største virksomhed har siden 2019 afgivet lukrative lunser, og tabet er fortsat i 2. kvartal i år.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også