Trods rekordår taber Mærsk markedsandele
Højere fragtpriser giver rekordindtjening, men konkurrenterne stjæler kunderne. Mærsks nye strategi kan blive et problem, mener analytiker.
![Søren Skou, adm. direktør i A.P. Møller - Mærsk.](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14285045.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20220803-144147-L-7932x4453ma.jpg)
AF KRESTEN ANDERSEN
A.P. Møller-Mærsk taber markedsandele til sine konkurrenter på containertransport til søs. Danmarks største virksomhed har siden 2019 afgivet lukrative lunser, og tabet er fortsat i 2. kvartal i år.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.