MobilityWatch

Trods rekordår taber Mærsk markedsandele

Højere fragtpriser giver rekordindtjening, men konkurrenterne stjæler kunderne. Mærsks nye strategi kan blive et problem, mener analytiker.

Søren Skou, adm. direktør i A.P. Møller - Mærsk.

A.P. Møller-Mærsk taber markedsandele til sine konkurrenter på containertransport til søs. Danmarks største virksomhed har siden 2019 afgivet lukrative lunser, og tabet er fortsat i 2. kvartal i år.

Her er verdensmarkedet faldet med omkring 2 pct., mens A.P. Møller-Mærsks fragtmængder er gået hele 7 pct. ned.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Læs også

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs