Nordjysk opgør mod Wolt fortsætter

En lang række restauratører i Aalborg boykotter Wolt efter utilfredshed med et gebyr på op mod 30 pct. af omsætningen, som Wolt kræver for at levere mad ud.
En lang række restauratører er vrede over Wolts høje gebyrer. | Foto: Wolt/Pr
En lang række restauratører er vrede over Wolts høje gebyrer. | Foto: Wolt/Pr

En konflikt mellem madleveringstjenesten Wolt og restauranter i Aalborg betyder, at 46 restauratører nu har valgt at boykotte tjenesten. Det sker som følge af, at de har følt sig presset over Wolts – ifølge dem – høje gebyrer, skriver TV2 Nord.

Restauratørerne er utilfredse med gebyret på op mod 30 pct. af omsætningen, som Wolt tager for at levere mad ud for restauranterne. Et møde mandag afhjalp ikke op situationen, da restauratørerne måtte gå skuffede hjem.

”Det store problem er, at takeaway-stederne oplever stigende priser, og den del af omsætningen, som plejede at kunne være en del af Wolt, bliver nu ædt op af dem på grund af krisen,” siger Ann-Britt Pedersen, ejer af Casa Plazza i Aalborg, der får 90 pct. af kunderne fra Wolt-udbringning, til TV2.

Hos Wolt genkender man ikke den afhængighed, som nogle af restauranterne siger, de har af Wolt, og henholder sig til, at der blot er tale om ”et forretningssamarbejde,” og at de enkelte restauranter ikke er bundet af at være på Wolts platform.

Sarah Kruse, der er direktør i Nordjysk Mad og Turisme, opfordrer til, at der findes en løsning på uenigheden og nævner, at en ordentlig løsning skal være med til at undgå konkurser.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie DetailWatch)

Overblik: Her er partiernes erhvervspolitik

Ny leveringstjeneste i Danmark har ambition om en halv million ordrer hver måned

Endnu en udenlandsk investor vil eje dansk logistik

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også