Mærsk har en af verdens største salgsplatforme

Maersk.com er blandt de største salgsplatforme i verden med en omsætning på over 280 mia. kr. sidste år.
Foto: Casper Dalhoff/Ritzau Scanpix
Foto: Casper Dalhoff/Ritzau Scanpix
AF MARKETWIRE

I 2021 var der en omsætning på intet mindre end 286 mia. kr. på A.P. Møller-Mærsks hjemmeside maersk.com, og det placerer den blandt de allerstørste salgsplatforme i verden.

Det skriver Berlingske.

Hjemmesiden har siden strategiskiftet i 2016 oplevet en eksplosiv vækst og tegner sig nu for 60 pct. af rederikoncernens samlede salg, og alene i 2021 blev der solgt dobbelt så mange ydelser i forhold til det foregående år.

Og nu venter så næste fase, som Mærsk endda selv kalder for ”acceleration”.

”Vi er færdige med den første fase og går nu ind i den næste. Vi har nu lagt fundamentet, hvor vi skulle have en masse nye medarbejdere ind og have den rette it-infrastruktur på plads. Nu har vi basisdelen på plads og skal nu i gang med at accelerere udviklingen,” lyder det fra Krishnan Srinivasan, direktør hos A.P.Møller-Mærsk, til Berlingske.

Kuehne+Nagel indgår aftale med Novo Nordisk om bæredygtigt flybrændstof

Mærsk og DSV klarer sig forskelligt i stor analyse af 90 selskabers bæredygtighed

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også