Mærsk har en af verdens største salgsplatforme
![Foto: Casper Dalhoff/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14513642.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20220511-101832-7-1920x1077we.jpg)
I 2021 var der en omsætning på intet mindre end 286 mia. kr. på A.P. Møller-Mærsks hjemmeside maersk.com, og det placerer den blandt de allerstørste salgsplatforme i verden.
Det skriver Berlingske.
Hjemmesiden har siden strategiskiftet i 2016 oplevet en eksplosiv vækst og tegner sig nu for 60 pct. af rederikoncernens samlede salg, og alene i 2021 blev der solgt dobbelt så mange ydelser i forhold til det foregående år.
Og nu venter så næste fase, som Mærsk endda selv kalder for ”acceleration”.
”Vi er færdige med den første fase og går nu ind i den næste. Vi har nu lagt fundamentet, hvor vi skulle have en masse nye medarbejdere ind og have den rette it-infrastruktur på plads. Nu har vi basisdelen på plads og skal nu i gang med at accelerere udviklingen,” lyder det fra Krishnan Srinivasan, direktør hos A.P.Møller-Mærsk, til Berlingske.
Kuehne+Nagel indgår aftale med Novo Nordisk om bæredygtigt flybrændstof
Mærsk og DSV klarer sig forskelligt i stor analyse af 90 selskabers bæredygtighed