Vognmandslobby vil sløjfe forhadt vejafgift og i stedet gøre brændstof dyrere for alle

Den planlagte kørselsafgift for den tunge transport er for dyr og ineffektiv. I stedet vil DTL øge afgifterne på benzin og diesel, hvilket også vil ramme privatbilisterne. Ifølge forsker har lobbyorganisationen en pointe, men kun til et vist punkt.
Foto: Tycho Gregers/Ritzau Scanpix
Foto: Tycho Gregers/Ritzau Scanpix

I sommer blev et smalt rødt politisk flertal enig om at indføre en såkaldt kilometerbaseret vejafgift til den tunge transport.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også