Mærsk og rivaler ventes at fortsætte opkøb i logistik
![Søren Skou, adm. direktør i A.P. Møller-Mærsk. | Foto: Nanna Navntoft/Politiken/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/14611079/hjrrd7/ALTERNATES/schema-16_9/20171004-161108-pf-5755x3231ma.jpg)
Containerrederiet A.P. Møller-Mærsk har sammenlagt med rivalerne CMA CGM og Hapag-Lloyd brugt over 100 mia. kr. på logistikopkøb siden 2020. Og de ventes langt fra at være færdige.
Det skriver Børsen på baggrund af tal fra kreditvurderingsinstituttet Moody’s.
”Der skal nok komme mere. Lige nu er markedet meget svært set ud fra et opkøbsperspektiv, men jeg tror, at der kommer til at opstå interessante muligheder, fordi priserne falder, og containerrederierne er dem, der har alle pengene,” siger Daniel Harlid, transportanalytiker i Moody’s, til Børsen.
Mærsk har i årevis arbejdet på at udbygge sin logistikforretning både på landjorden og i luften, og siden er en række af konkurrenterne fulgt med i samme retning.
Det er ikke mindst blevet forstærket under coronapandemien, hvor rederierne har stået i en guldrandet situation, fordi forstyrrelser verden over skabte massiv efterspørgsel. Det sendte fragtpriserne op og polstrede pengekasserne hos selskaberne.
Scan Global-topchef er interesseret i opkøb på særligt to områder
Ancotrans ser ny vejafgift som ”klar fordel” for den grønne omstilling
Relaterede artikler
Postnord har fået 40 elvarebiler ud af 100
For abonnenter